Modern Türk edebiyatının önemli adlarından Melih Cevdet Anday (1915-2002) edebiyatın her türünde eserler vermiştir. Bununla birlikte Garip Şiiri'nin sacayağını oluşturan isimlerden biri olduğu için öncelikle ve daha çok şair kimliğiyle bilinir ve tanınır. Anday'ın yoğun bir ilgi gören ve öne çıkan İçerdekiler ve Mikadonun Çöpleri'nden başka yedi tiyatro eseri daha vardır. Kurgusal metin olarak hikâye ve roman da yazan Anday denemeleriyle de düşünce adamı kimliği kazanır.
Melih Cevdet Anday'ın şiiri ve tiyatro eserleri üzerine akademik ve güncel çalışmalar yayınlar yapılmıştır. Şiir tiyatro ve romanlarını aynı süreçte üreten yazarın diğer kurgusal metinlerine gösterilen ilgi önce "Murat Tek" müstearıyla sonra da kendi adıyla yayımladığı romanlarından esirgenmiştir. Özellikle kendi adıyla yayımladığı Aylaklar Gizli Emir ve sinemaya da uyarlanan Raziye adlı romanları için yayımlandıkları günlerde tanıtma ve değerlendirme yazıları çıkmıştır. "Murat Tek" adıyla 1950'li ve 1960'lı yıllarda gazetelerde tefrika ettiği romanları yıllar sonra kitaplaştığı için gerektiği gibi değerlendirilmemiş ancak tanıtma yazılarıyla okuyucuya duyurulmuştur. Melih Cevdet Anday imgesi üzerinden ilgi gösterilen bu tefrika romanlar bütüncül olarak incelenmemiştir. Aynı durum Anday'ın kendi adıyla tefrika ettikten sonra kitaplaştırdığı romanları için de geçerlidir.
Melih Cevdet Anday'ın Romancılığı adlı bu çalışmada yazarın hem "Murat Tek" adıyla tefrika ettiği ilk romanları hem de kendi adıyla yayımladığı dört romanı çözümlenip yorumlanmaktadır. Anday'ın müstear adla yayımladığı tefrika romanlarının popüler algıyı gözeten bir yapı ve içerik sergilediği; kendi adıyla önce tefrika edip sonra kitaplaştırdığı romanlarının ise popüler değil edebî özellikleriyle belirginleştiği bu çalışmanın tezidir. Anday'ın romanları bu tez doğrultusunda okunmuş çözümlenmiş ve yorumlanmıştır.