Bir Dünya Sinema iki kısıma ayrıldı. İlk kısım hareketli resimlerin doğuşundan yirminci yüzyılın sonuna uzanan zaman diliminde ulusal film kültürlerinin gelişimine odaklanıyor. İkinci kısım ise asıl olarak İkinci Dünya Savaşından sonra başlayan uluslararası eğilimin izlerini sürüyor. İlk kısımda her biri belli bir ulusun sinema tarihinin başlıca figürlerinden biri hakkında en az bir örnek incelemesi içeren altı bölüm yer alıyor. Bölümler ayrıca kronolojik olarak sıralanan önemli sinemasal gelişimleri temsil eden filmlerden oluşan makul bir liste sunuyor. Yine her bölümün ortasında ve sonunda düşünce ve yazılı ifade çalışmaları ve önerilen ikincil kaynaklar listesi var. Kitabın ikinci kısmı ise dünya sinemasında uluslararası damarın zirvesini temsil eden sinemacıları işleyen beş bölümden oluşuyor
BİRİNCİ KISIM: ULUSLARIN SİNEMALARI
GİRİŞ: Başka Diller Başka Öyküler
1. FRANSA: Sinemada Fransız Devrimleri
2. RUSYA: Ütopya ve Distopya
3. ALMANYA: Karanlıktan Aydınlığa
4. İTALYA: Tarih Miti Yeni Gerçekçilik ve Ötesi
5. JAPONYA: Feodalizmi ve Modernizmi Göstermek
6. HİNDİSTAN: Bileşim ve Çelişki Sineması
İKİNCİ KISIM: KÜRESEL KÖYDE FİLM YAPIMI
GİRİŞ: Bildikleri Gibi Yapanlar
7. İSPANYA: Fikirlerle Oynayan Luis Bunuel
8. İSVEÇ: Ingmar Bergman Varlık ve Hiçlik
9. HONG KONG: Wong Kar-Wai Şimdi Görüyorsunuz
10. SENEGAL: Sömürge Sonrasının Öncüsü Ousmene Sembene
11. ANAKARA ÇİN: Jia Zhangke Özgürlük ve Altıncı Kuşak