Babil'in yeniden kuruluşu Asarhadonla başlar. Kent içinde yıkılan binaların onarımı yeni projelerle ilgili Asarhadon'un bıraktığı mektuplar buna en iyi kanıt olarak anlatılır. M.Ö. 1850 civarında Sumuabum adlı bir ağa (bey) Bu kentte Amorit soyunu başlatır. Bu ağa-kraldan sonra gelenler Babil'in genişlemesi için çalıştılar. Amorit(Amori) hanedanın elde ettiği üstünlük bazı siyasal nedenler yüzünden fazla yol almadı.
Tarihte ikinci defa ortaya çıkan Babil kent krallığını egemenliği altında tutan Hammurabi'nin koyduğu yasalarla Babil bütün bölgeye egemen olarak Sümer ülkesine adını koydu. Dini kaynaklarda Nabuka-dnezar. II'nin(Nabu-kudurrı-usur) M.Ö. 597-587 tarihleri arasında Kudüs'ün yıkılmasıyla çoğu Yahudi ırkından insanlar Babil kentine sürülmüşlerdi. Babil'de yaşamaya zorlanan Yahudiler esir olarak getirilen Yahudilerdi. Bu sürülme olayı dinsel kayıtlarda önemli bir yer tutar. Zebur'da kral Hezekiel ile Yeremya'nın kitabında Babil'den söz edilir.
Babiller Mezopotamya bölgesinde günümüze son derece önemli izler bırakmış olan bir krallıktır. Krallığın günümüzdeki konumu ise Merkez olarak Irak devletinin sınırları gösterilmektedir. Kilit merkez ise Irak coğrafyasındaki "El Hilla" kasabasının bulunduğu yerde kurulmuş olduğu ifade edilmektedir. Babil kent krallığının Kuzey yönetimi ise Şırnak kentine bağlı İdil ilçesinin "Babil" adlı köyünde kurulduğu söylenmektedir. Bu krallık I.Babil Kent Devleti ve II Babil Kent Devleti olmak üzere iki krallıkla yönetilmiştir. Uzun zaman Asur krallarının egemenliği altında kalan Babiller sonraları Medlerle birleştiler ve M.Ö.612 yılında Asurluların egemenliklerine son vererek II Babil Kent Devletini kurdular.
Ali Narçın Mezopotamya bölgesini hareketlendiren babillerin kurdukları iki krallık dinsel yapsı savaşlar ve genişleme politikasını harekete geçiren babil hakkında bu kitapla özet bilgiler sunmaktadır.