Nuri Pakdil'in diğer tiyatro eserlerinde olduğu gibi "Kalbimin Üstünde Bir Avuç Güneş"te de tüm gerilim Tanrıtanımazlık sorunu üzerine kurulu.Çağın her çıkmazının temelinde hep Tanrıtanımazlık sorunu yok mu? Tanrı'yı unuttu çağın insanı en çok da Tanrı'yı unuttu. İşte burda çıkıyor tiyatronun özgörevi: Tanrı'yı insana yeniden duyumsatmak. Yeniden insanı göğe baktırmak gökle yer arasında ilişkiler kurdurmak. / Baha Yavuz
Nuri Pakdil'in hemen her eseri Türk edebiyatında yenilenmenin muştusunu taşıyor edebiyatımızda yarının boyutlarını kuşatıyor. Nuri Pakdil edebiyatın deneme anı çeviri şiir dallarında oluğu gibi tiyatro dalında da başarılı eserler veriyor.
Nuri Pakdil'in insan ve toplum gerçeklerine değinen yerli düşünceden kaynaklanan batılı öz ve biçim özelliklerini gerçekten kavrayan tiyatro eserlerinin ilk örneği 'Umut'tu. Bunu 'Korku' 'Put Yapımevleri' 'Kalbimin Üstünde Bir Avuç Güneş' 'Bir Öldürme Töreni' 'Belge' ve 'Bakır Dönemi' izledi. Bu kitapların bize tuttuğu aynada karanlıktan karanlığa nasıl koştuğumuzu gördük. Bu kitaplar bize insanın Tanrı'yı unutmasına bağlı olarak yaşadığı tedirginliği düştüğü bunalımı anlattı. Şematik bir özgürlüğün insana birşey kazandırmadığını hatırlattı. Bu kitaplarla tiyatromuzun nasıl büyük boyutlara ulaştığına tanıklık ediyoruz. / Mehmet Emin