Elinizdeki bu eserin şerhi olan iki nüshası kütüphanemde bulunmaktadır. Bunlardan birincisi hicri 1297(miladi 1879) tarihlidir ve Davud el-Karsi'nin şerhidir. Ötekisi de hicri 1318 (miladi 1900) tarihlidir. Bu da Davud el-Kasri'nin tahrif edilmiş olan baskısıdır. Bu ikinci nüshada Kaside-i Nuniye'nin iki adet şerhi buunmaktadır. Bu şerhlerden biri yine Davud el-Karsi'ye aittir ve fakat eser üzerinde oynama yapılmıştır.
Birinci nüshada yer alan Tasavvufu şeyhleri tenkit eden bilgiler çıkarılmış ve eser bu şeklde sunulmuştur. Fakat eser üzerinde neden oynandıgına ve kim tarafından tahrifat yapıldığına dair herhangi bir bilgi ve açıklama da yoktur. Aynı eserin kenarında yer alan şerh ise Hayali diye ün kazanmış olan Şemseddin Ahmed b. Musa'ya ait şerhtir.
Yalnız burada bizi ilgilendiren Dacud el-Karsi'ye ait olanıdır. Biz burada sadece üzerinde açıklama yapılmış olan Beyitleri ele alacak ve önceki ile sonrakini karşılaştırmak suretiyle sunacağız. Böylece Tasavvuf erbabının asıl hüviyetlerini gizlemek amacıyla nasıl yollara giriştiklerini de belgesiyle görmüş olacağız.