Bilimkurgu bilimle teknoloji arasındaki ilişkiye dair sorular soruyor; özel efektlerin anlam ve etki üretmede oynadığı role özel bir dikkat göstererek gösteri anlatı ve kendi kendini yansıtma kavramları arasındaki karşılıklı ilişkileri ele alıyor. Bilimkurguda rastlanan yüce grotesk "camp" çağrışımlarına değinerek türün sömürgecilik emperyalizm ve neoliberal küreselleşme söylemlerini nasıl yeniden üretip ifade ettiğine dair bir yol haritası çıkarıyor. Mark Bould 1895'ten günümüze aralarında Le voyage dans la lune (1902) 20000 Leagues Under the Sea (1916) L'Atlantide (1921) King Kong (1933 2005) Gojira (1954) Blade Runner (1982) Tetsuo (1989) G.O.R.A (2004) Sleep Dealer (2008) Avatar'ın (2009) bulunduğu pek çok film üzerinden ırk sınıf toplumsal cinsiyet ve cinsellik temsillerinin derinlemesine analizlerine yer vererek hem sinemaseverler hem de öğrenci ve akademisyenler için temel bir rehber sunuyor.