"Bir gün postacı kapımı çaldı. Elinde bir davetiye olduğunu postacılar gecesine gelip geleme‐
yeceğimi sordu. Postacı son zamanlarda heyecanlı bir halde kapıdaki posta kutusuna değil de evin
kapısına kadar onca katı çıkıp postayı iletiyordu."
Sanatçı Şinasi Güneş bir deney dışavurum işbirliği iletişim özgürlük ve eğlence sanatı yaratıcı
olan herkesin katılabileceği uluslararası bir ağ olan Posta Sanatı'nı Türk sanat ortamında yaygınlaştırmak
için 2000'li yılların başından bu yana çaba gösteriyor.
Estetik vurguyu ön plana çıkaran ya da mesaj ağırlıklı politik söylemleri bünyesinde barındıran Posta
Sanatı bireysel ya da grup faaliyeti olarak tarihe eklemleniyor. Bu eklenimler artık bir Posta Sanatı tarihi‐
nin oluşturulmasını zorunlu kılıyor.
Bu süreçte en nitelikli katkıyı daha önce "Yolculuklar" "New York ve Sakız" "Sokak Sanatı" isimli ki‐
tapları çıkarmış olan sanatçı Şinasi Güneş hazırladığı " Posta Sanatı " isimli kitapla gerçekleştiriyor. "Gö‐
zetleme" "Kadın ve Ekoloji" "Küresel Isınma" "Fundamentalizm" "Evsizler" "Çingeneler"gibi Posta Sanatı
(Mail Art) çevrelerinde geniş yankı uyandıran projeler yürüten Güneş; görsel şölen öğelerini onların yara‐
tıcılarını ve yorumlarını tarihsel seyrinde objektif bir tutumla okuyucuya sunuyor. Uluslararası ortamda
faal olan sanatçıların katkılarıyla geniş bir yorum perspektifine sahip olan bu yayın Posta Sanatı'nın deşif‐
resine davetiye çıkarıyor. Tanıtım yazılarının da yer aldığı yayın odak noktasına sanat icracılarını yerleşti‐
riyor.
Bu yayında yer alan bir kaç posta sanatçısına değinirsek eğer;
"Ray Johnson" "Ruud Janssen" "Henning Mittendorf" " Ryosuke Cohen" "Anna Banana" " Clemente
Padin" "GuyBleus " "Daniel Daligand" "Denis Charmot" "Dmitry Babenko" ve"Rod Summers" ...