Mehmet Güleryüz Hoca Ali Rıza Fragmentatıon 18: Johannes Wohnseıfer'in projesi Ertuğrul Oğuz Fırat Handan Börüteçene Laleper Aytek ve birçok eser; Sanat dünyamız'ın 145. Sayısında... Sanat dünyamız'ın bu sayısında sanatçılar Ertuğrul Oğuz Fırat Hoca Ali Rıza Mehmet Güleryüz Handan Börüteçene Laleper Aytek ve Johannes Wohnseıfer'in eserleri ve üzerine yazılar yer alıyor. Öncelikle bu sanatçıları daha yakından veya bir kez daha tanıma fırsatı sunan bu metinler sanata nasıl bakabileceğini nasıl araştırılacağını anlatıyor sanatın düşündürdüğü meselelere her biri farklı pencereler açıyor. Türkiye'de çağdaş müziğin en önemli bestecilerinden edebiyatçı ressam ve (yargıçlıktan emekliye ayrılan) hukukçu Ertuğrul Oğuz Fırat (1923-2014) üzerine yazıyı ressam sosyolog yazar Erdal Ateş kaleme aldı. Türkiye sanat dünyasının en güçlü aynı zamanda en çok tanınan isimlerinden Mehmet Güleryüz'ün İstanbul Modern'de yer alan Retrospektifinde 150'ye yakın yapıtı ve multimedya sunumuyla 200'e yakın deseni yer aldı. Serginin asistan küratörü Senem R. Kantarcı sanatçı ve sergi üzerine yazdı. Sanat tarihçi Ömer Faruk Şerifoğlu İstanbul'un duygusunu ve ruhunu yakaladığı eserleriyle resim tarihimizin en değerli isimlerinden biri olan ressam Hoca Ali Rıza'ya (1858-1930) dair bulduğu yeni malzemelerle ressamın hayatını eserlerini ve çevresini mercek altına almaya devam etti. Handan Börüteçene'nin çalışmalarına dair kapsamlı metninde Ahu Antmen hem sanatçının bellek-hayat-sanat meselelerini nasıl işlediğini anlattı hem de sanata yaklaşıma sanatın okunmasına dair derinlikli bir örnek verdi. Pelin Özer Laleper Aytek'in Fransız Kültür Merkezi'nde yer alan "Non Paris" sergisinden yola çıkarak yazdığı denemesinde duygu ve sezilere dayanarak fotoğraf kent birey arasında dolaştı. Sanat dünyamız'ın süregelen Fragmentatıon dizisinin 18. Sanatçısı Johannes Wohnseıfer oldu. Sanatçı kendi çektiği veya bulunmuş fotoğraflarla "Eıne Ausstellung" başlıklı bir proje hazırladı. Dizinin küratörü Necmi Sönmez yazısında projeyi "dönüşüm noktaları" üzerinden yorumladı.