Bu ümmetin bir çok nesli ile Hasan El-Benna'nın fikirlerini ve davasını tanıma arasına sed çekilmiştir. Bu nesillerin hakkı Hasan El-Benna'yı tanımak; bizim de görevimiz onu tanıtmaktır. Özellikle bu Müslümanlar sıhhatli bir çıkış yapmak istediklerinde Üstad El-Benna'nın fikirlerinin dışında bir fikir göremeyecekleri için önemlidir. Genç kuşak ile Üstad El-Benna'nın çizdiği sağlam yolda yürümek arasına engeller koymak için bu nesillerin zihinlerine onun şeklini çirkinleştirmeyi amaçlayanların sayısı da oldukça fazladır. Sonra çeşitli yerlerde Hasan El-Benna'nın davasından ve fikirlerinden kurtulmak isteyen bazı hasta düşünceler yeşermiştir. İşte bunlar ve başkaları bilmelidirler ki; çağımızda Üstad El-Benna'nın fikri dışında yola koyulmak -İslâm'a ve Müslümanlara kâmil bir hizmet verilmek isteniyorsa- ya kısır ya imkânsız ya da körükörüne bir iş olacaktır. Ortada Üstad El-Benna'nın ileri sürdüğü fikirlerin çoğuna câhilce
bazı hücumlar da vardır. Bu hücumlara Cenâb-ı Allah'ın Üstâd'a lütfettiği bakış açısını kendilerine vermediği bazı insanlar sahip çıkmaktadırlar. İşte bütün bunlar talebelerinin ve çizgisine bağlı olanların açıklama yaparak delil getirerek yazmalarını gerektiriyor. Bu kitab kanaatımızca bu konudaki görevini yapacaktır.
Eğitim Risalesini anladıktan sonra: Bu kitabı dikkatlice okuyan Üstad El-Benna hareketinin ufuklarını anlayacaktır. Çünkü Eğitim Risalesi Üstad El-Benna'nın eserlerinin en olgunlaşmışı hatta fikri ve pratik içtihadlarının en sonuncusu ve hareket tarihinin Müslümanların durumunun ve nasları ince kavrayışın genel bir incelemesinin ürünüdür. İnsan bu risalenin birkaç sahifeyi geçmediği halde bir çok nesile bir yolun ilkelerini çizdiğini öğrenince hayretler içinde kalır. Hatta şöyle desek mübalağa etmiş olmayız: Bu risale zafere doğru ve zaferden sonra çok uzak amaçlar için İslâm Ümmetine gideceği yolun işaretlerini göstermiştir. Bu da Üstad El-Benna'ya ilâhî tevfikin bir nişanesidir. Üstad El-Benna her Müslümana uğrunda çalışılması farz olan hedefleri göstermiş; muhtevalarını açıklamıştır. Bunlar sonradan icad edilmiş hedefler değildir. Tam aksine uzun bir İslâmî araştırmanın neticeleridir.
İslâm ümmetinin ihtiyaçlarını bütün ilkelerini kapsayacak şekilde cevaplandıracak olan bu hedeflerin uygulama merhalelerini tespit etmiştir.
Merhalelerin ışığında hedeflerin gerçekleştirilmesi için hareketin muhtaç olduğu (Biat'in Rükünleri) ve (Vecibeler)in vasıtası ile İslâmi şahsiyetin alâmetlerini de tespit etmiştir. Anlamayı alâkaları ve hareketi kuşatan esasları da belirlemiştir. O halde onda ne ifrat ne tefrit ne serabın peşinden koşma ve ne de sünnetûllahı tatil etme vardır. İşte bütün bunlar. Eğitim Risalesi'nin iki fıkrası (Biat'ın Rükünleri) ve (Mücahid Kardeşin Vecibeleri)'nin muhtevasıdır.
Eğitim Risalesi iki kısımdan oluşmaktadır:
Birinci kısım: Biat'ın Rükünleri.
İkinci kısım: Mücahid Kardeşin Vecibeleri.
Üstad El-Benna Biat'ın Rükünlerini ve Mücahid Kardeşin Vecibelerini zikrederken çağımızda Müslümanların İslâmi hedefleri gerçekleştirmeye doğru sağlam bir şekilde yola koyulmaları için İslâmî şahsiyetin muhtaç olduğu şeyleri de zikredebilmiştir. Bundan dolayı bu risale her ne kadar fertleri yönlendirme damgasını almışsa da. Kardeşlerin politikalarından söz etmiş devlete gidişteki ve devletten sonraki hareketin bütün teorilerini zikretmiştir. Bunlar bireye yönelik eğitimin içindeki görüşleri net ve açık olmazsa sağlam ve istikrarlı bir safta sürekli hareket için güçleri zayıf olacaktır. Hedefleri gerçekleştirebilecek bir saf oluşturmanın başlangıç noktası; hedefler ve bu hedefleri gerçekleştirme yollarını açıkça anlamış ve saff ile kaynaşma gücüne sahib olan bireylerin mevcudiyetidir. Eğitim
risalesi birkaç sahifede bütün bunları vermiştir. Bu da Üstada -Allah rahmet eylesin- verilen ilâhî tevfikin bir mazharıdır.