Sanat bütün renkleriyle Siyah Sanat'ta.
"Dur dinle: hep konuşursan hiçbir şey duyamazsın" der bir Kızılderili atasözü. Ülke olarak çok konuştuğumuz çok öfkelendiğimiz çok gürültülü bir dönemden geçiyoruz yine maalesef. Kelimelerimizi susturmalı durup dinlenmeli dinlemeliyiz. Üstat Cemil Meriç'in irfan ve sağduyu dolu şu sözlerine kulak verelim: "Birbirimizi sevmeyen bir ülkeyiz. Herkes herkese düşman kimse kimseyle konuşmuyor herkes herkesten korkuyor herkes herkese şüpheyle yaklaşıyor. Parça parça olmuş bir millet halindeyiz. Bugün realite olarak bir Türk Milleti'nden söz edilebilir mi? Millet demek müşterek inanç demektir. Bizim hiçbir müşterek inancımız yok. Kendi şahsiyetimiz yok." Siyah Sanat müşterek bir inancın müşterek bir şahsiyetin naçizane temellerini atma gayretine devam ediyor.
Siyah Sanat farklı kesimlerden oluşan zengin bir okuyucunun dikkatini çekmeyi başardı. Bunda sanatı belli bir zümrenin yaşam tarzının ifadesi olarak görmeyişimizin payı var. Sanat bütün renkleriyle Siyah Sanat'ta.
Geleneksel ve modern sanatların nabzını tutmaya devam ediyoruz. Hat sanatının günümüz temsilcilerinden Hattat Mustafa Cemil Efe ile Üsküdar'daki atölyesinde bir araya geldik. Hat sanatının inceliklerini ve tarihi seyrini konuştuğumuz söyleşide klasik sanatlarımıza dair müjdeler aldık.
Artık klasikleşen müzik yazılarıyla kıymetli şair yazar ve müzisyen Selçuk Küpçük "arabesk"i inceliyor. Uğur Mantu medeniyete şiirin aynasından bakıyor. Önder Şit dünya tiyatrosunun klasiklerinden "Othello"nun perdesini aralıyor. Nesrin Yoksuç Michael Haneke'nin "Borgman" Nevin Varan ise Francesco Munzi'nin "Kara Ruhlar Üzerine" filmini değerlendiriyor. Ekrem Sakar edebi sanatları tartışmaya açıyor. Gökhan Özcan Kamil Doruk'un "Reis" hikâyesi bağlamında 'yolda olmak' problemine eğiliyor. Sevra Fırıncıoğulları Zola'nın "Germinal" romanını Recep Dilek'se sosyolojik film eleştirisine bir örnek olması adına eserin sinema filmini analiz ediyor. Nihal Yormaz fantastik edebiyatın güçlü kalemlerinden Sadık Yemni'nin son kitabı "Kayıp Kedi" üzerine bir değini ile yer alıyor. Pirali Çağrı Şensoy Doğu ve Batı medeniyetlerinin kardeşliğine vurgu yapıyor.
Kadir Pektezel sanatı kavramsal açıdan ele alıyor ve soruyor: "Sanat Tanrı vergisi midir yoksa şeytanlık aracı mı?" Ziya Valişov ise "muhafazakâr sanat" tartışmalarından hareketle başladığı yazısında sanatın bireysel bir eylem olduğuna dikkat çekiyor. Yusuf Nihayet'in derlediği 'sanat kavram'da bu ay "estetik" var.
Keyifli okumalar.