Bu kitap Bedrettin'in Varidatı'nın tercümesidir.
Varidat: Kalbe gelen içe doğan ve insanın gönlüne düşen (varid olan) şey demektir ki daha ziyade çoğul olarak "vâridât" şeklinde kullanılır. Tasavvufçulara göre onun yolunda olanlara "Cenap-ı Hakk"ın özel bir teveccühü bir iltifatı bir hediyesi ve bazı hallerde hususi bir bilgilendirme ve irşasıdır ki buna hak yolcularının her şeyi doğru görüp doğru değerlendirmeleri için zaman zaman onların iç dünyalarında tecelli eden "envâr-ı sıfât" veya "envâr-ı esmâ" demek de mümkündür.
Alem-i Emr: Arşın üstünde olup madde olmayan ölçülemeyen ve herkesin anlayamayacağı âlem. Buna âlem-i melekût ve âlem-i ervâh (rûhlar âlemi) ve mekânsızlık âlemi de denir. Alemi emrde sırayla; kalb rûh sır hafi ahfâ denilen beş latife (makam mertebe) vardır. Alem-i halkın ötesi âlem-emrdir. (İmam-ı Rabbani)
İlimlerin hepsi his yolları ile değildir. Bir kısmı da âlem-i melekûta aittir. Bu dünya için yaratılmış olan hisler âlem-i melekûtun bilinmesine perde olurlar. Onlardan kurtulmadıkça aslâ o âleme yol bulunmaz. (İmam-Gazâli)