Her insan insan-ı kâmil olma potansiyeline sahip olan bir cevherdir. Kur'ân ve sünnet ölçülerine uygun her sohbet meclisi bu cevheri mücevhere dönüştürme potansiyeli olan bir yerdir. Bu kitapta: 22 Özgün ve Orijinal Sohbet Akıcı ve Anlaşılır Bir Dil Kâinat Kitabından Okumalar Her Sohbet İçin Kavram Analizleri Her Âyet ve Hadis İçin Yorum Bol Hisseli Kıssa ve Menkıbeler Bulacaksınız. CEVHER kitabı insanı bir bütün olarak ele alıyor. Her sohbet akla kalbe ve ruha; marifetullah muhabbetullah ve lezzet-i rûhaniye yolculuğunda azık oluyor. Bu yönüyle kitap; Dost sohbetlerini mânen zenginleştirmek isteyen her katılımcı için bir müzâkere kitabı Camide cemaatine gönül sohbetleri yapmak isteyen her din görevlisi için bir kaynak kitap Evde çocuklarına sohbet yapmak isteyen her anne-baba için bir el kitabı oluyor. Kitabın İçinden Bazı cümleler: Salavât bir intisaptır. Bu yönüyle her salavât Peygamber Efendimiz sallallâhu aleyhi ve sellem'in mânevî şahsiyeti ile mânen bağlantı kurmaktır. Sohbet meclisleri; kalp denen tencerenin ilâhî aşk ateşiyle kısık ayarda kıvamının korunduğu meclislerdir. Şuurlu bir Müslüman için Kur'ân okumak Allah celle celâluhu ile insan arasındaki sözleşmeyi okumaktır. Sohbet-i Cânan aktif iyilerin iyilik üretmek için kurdukları fabrikadır. Oraya ham giren mâmul çıkar mâmul giren kâmil çıkar. Kültür Müslümanlığında "Allah ne der?" den daha ziyâde "el-âlem ne der!" duygusu baskındır. Peygamberlerin aleyhimüsselâm gönderilişi tevhit ırmağının en fazla kirlendiği zamana denk gelmiş. Onlar âdeta bir filtre olmuşlar arıtma ve dönüştürme tesisi gibi çalışmışlar. İhlas; âdeta bir çamaşır makinesi gibi şirk ve riya ile kirlenen tevhit inancını arı duru saf ve temiz bir hâle getiriyor. İnsan Allah HUZURunda HAZIR bulunduğunda gerçek anlamda HUZURu bulur. Namazdaki niyetlerimiz hayattaki bütün niyetlerimizin yönünü ve yolunu belirlemek için vardır. Herhangi bir ibadet için niyet etmek içimizde çekirdek olarak bulunan imanın faaliyete geçip dışa doğru meyve vermesidir. Peygamber Efendimiz Hz. Muhammed Mustafa sallallâhu aleyhi ve sellem bir cetveldir. Sahabe Efendilerimiz radıyallâhu anhum ecmaîn o cetveli örnek alan onunla çizilen ilk çizgilerdir. Kişisel gelişimcilerin geliştirdiği insan yaptığı her şeyin karşılığını dünyada alır. Kabre girdikten sonra sadece kemiktir. Ama İslâmî ölçülerde gelişen insan âhiret öncelikli yaşar ve onun için gerçek hayat öldükten sonra başlar.