Zor anlaşılan bir düşünür olarak bilinen Derrida bazılarının gözünde bir muamma bazıları içinse Batı medeniyetinin son dehası idi.
Derrida'nın yapı-söküm (deconstruction) hakkında yazıp söyledikleri siyasetten edebiyat tenkidine ve hatta mimariye kadar çok çeşitli alanlara uygulandı. Bu yüzden Derrida'nın geride bıraktığı miras yazdığı kitapların ve yapı-söküm konusunda ileri sürdüğü görüşlerin ötesinde bir etkiye sahip. Derrida'nın bu bölgede bile titizlikle okunduğu gerçeğini göz önüne alırsak onun etkisinin sanıldığından daha derinlere gittiğini rahatlıkla söyleyebiliriz.
Derrida'ya göre "Klasik Batı Yahudi-İslam-Hıristiyan ve Yunan-Arap olduğu halde biz onun Yunan-Roma ve Yahudi-Hıristiyan geleneğine ait olduğuna inandırıldık. İbrahim'in oğulları birlikte yaşamaları gereken bir anda birbirleriyle karşı karşıya gelmek gibi bir tuzağa düştüler."
İslam ve Batı Derrida'nın felsefi yolculuğunda hayati önem taşımasına rağmen hep göz ardı edilen Kuzey Afrika'yı yani onun doğduğu toprakları konu edinerek Derrida'nın politika din ve inancın karşılıklı bağlılıkları üzerine yaptığı yorumları yepyeni bir ışık altında okuyucuya sunuyor.