Allah sınırı olmayan evveli Kendisi ahiri Kendisi zahiri Kendisi batını Kendisi olandır. Sınır yaratılmışlıkta vardır. Yaratanda sınır olmaz. O zaman ve mekândan münezzeh iken zaman ve mekânla zahir olandır. Kendisinde sınır ve son olmayanın Kendisini tanıttığı ilimde nasıl son olabilir.
Allah kalıplara sığmaz Allah'a varmak için kendi kalıplarımızı kırmalı kalıpsız kalmalıyız. Kalıpsız şartsız şurtsuz yargısız kalmak Allah'ta fena bulmak sonucu Allah'a uruç etmektir. Bu ise bilgi boyutunda kalmak ile gerçekleşmez. Bilgi aracına aşk binerse Maşuk Allah'a götürür Nefis binerse gayrıya götürür.
Unutmamalıyız ki Tevhit kendi insanlığımıza ulaşma sonucu Abduhu hitabındaki Allah'ın kulu olmaktır. Tevhit Peygamber efendimizin"Nefsine arif olan Rabbine arif olur." beyanındaki kendimizden Rabbimize arif olmaktır.
Tevhit kendisi bilinsin diye bizi var eden Allah'ı yine kendimizde bilmektir. Tevhit derviş olmaktır. Kişiyi derviş yapan ne kadar çok bildiği değil ne kadar hâllendiğidir.