Bugün her Türk kendisinin ne denli Şamanist düşünce gelenek ve oluşumlarlaar yapılandığını öğrenmek isteğindedir. Hatta düya toplumları dahi sosyolojik yapılarında bu kültürün ne gibi etkileri olduğunu araştırmaktadırlar.
Ama en çok Türklerle özleştirilmesi bizi daha yakından ilgilendirmektedir. Gatta XVIII. yy. Fransız tarihçisi Joseph Deguignes Şamanizmi "Türklerin ulusal dini" olarak niteler. Neden ondan beslenen kültürümüz geleneğimiz göreneğimiz tarihimiz hep eleştirilmiş ve suçlanmıştır. Madalyonun diğer yüzünde ise Nevill Drury'in "Bir gün hepimiz şaman olabiliriz. Toplumlar buna özlemli!" ifadeleri vardır.
Öyleyse Şamanizmi bilimsel terimler ve teorilerle anlatma yerine dama somut daha canlı örneklerle açıklamaya çalışmak ona saygı açısından da gereklidir.