Ters Dönmüş Bir Kaplumbağa ile Sanat Üzerine Konuşmalar sanat tarihi yazımı ve sanat eleştirisini
hâkimiyeti altına almış ortodoks yöntemlerin çemberini kırabilmek için sanatın ne'liğinden ve yapıtın
varlığa geliş gerekçelerinden hareketle yeni önermeler getiriyor. Barış Acar Türkiye'deki sanat
üretiminin ve piyasasının merkezinde duran eleştirmen "sergi yapımcısı" küratör koleksiyoncu gibi
yönlendirici figürlerin tüketim odaklı yaklaşımlarına ve günümüz çağdaş sanatının güncel-politiğin
neresinde durduğuna dair keskin tespitlerde bulunuyor.
Tarih yazımının genel ve özel problemlerinin satır başlarını tartışan Acar henüz tanımlanma
aşamasında dahi güncel/çağdaş polemiği yaşanan ve bir kerteriz noktası bulunamayan Türkiye çağdaş
sanatına konulan her yeni taşın bir gedik daha oluşturduğunu imleyerek bu delik deşik duvarın
üstüne tırmanma cesareti gösteriyor. Sanat ile avangard düşünce arasındaki bariyerleri bir bir yıkan
Ters Dönmüş Bir Kaplumbağa ile Sanat Üzerine Konuşmalar sanat öğrencileri eğitimcileri ve sanat
takipçileri için yol açıcı olduğu kadar tüm okurların da ilgisini çekecek nitelikte bir çalışma.