İmam Maturidi İslam düşüncesinde "akılcı din anlayışının" temsilcisi çok büyük bir Türk düşünürüdür. O hiçbir şeyin hikmet ve gayesiz yaratılmadığını söyleyerek Allah'ın yarattığı her şeyde bir hikmetin bulunduğunu ifade etmiştir. Allah'ın güzel olanı emrettiği ve çirkin olanı da yasakladığını bu sebeple iyi ve kötünün insan aklıyla bilindiğini söyleyerek ahlaki bir görüş getirmiştir.
Böyle bir Türk düşünürünü anlaşılır bir dille kaleme alan yazara teşekkür etmek bir görevdir.
Yazar"Ayetleri yorumlarken Kur'an'ın bütünlüğünden hareketle neyin kastedildiğini ortaya çıkarılmalı yani yorum yapılmalıdır. Bu yorum ayetin söylediğini bir kenara atmadan farklı bir yorum geliştirmemelidir" tarzında Kur'an-ı Kerim'in ruhuna uygun bir fikir serdeden İmamı Maturidî'nin bu konudaki düşüncelerini sade ve anlaşılır bir dille serdederek Türk Düşüncesine bir hizmette bulunmuştur.
İmam Mâturidî'nin "Kur'an'ın yorumunda tefsirle tevil yolunu ayırarak tevil yolunun açık tutulması halinde sorunların çözümünün kolaylaşacağını belirttiğini ve kendinden sonraki çağlara ışık tuttuğunu tevil yasaklandığı zamanmeseleleri çözüme kavuşturmanın imkânsızlaştığı" şeklindeki düşüncesini açıklıkla ortaya koymuştur. Bu tespiti takdire şayandır.