Bu çalışma aşağıdaki sorulara cevap verebilmeyi amaçlamakladır.
1) Din Motifli Terörizm İslam coğrafyası ile mi sınırlıdır?
2) İslam coğrafyasında Din Motifli Terörizmin retoriği nedir?
3) Bu retoriğin yapısal nedenleri nedir?
Bu çerçevede
a) Din Motifli Terörizm tanımına hızlıca göz atılmış
b) Tek Tanrılı üç dinin kriminolojik-politik durumu gözden geçerlidir.
c) Din Motifli Terörizmin peşinen söylemek gerekirse 20. yüzyıldan bu yana etki ve yaygınlık açısından diğer tek tanrılı dinlere kıyasla hâkim renk olduğu İslam coğrafyasındaki retoriği değerlendirilmişç) Söz konusu retoriğin pratiğe yansıması ve d) Bu retoriğin yapısal nedenleri analiz edilmiştir.
Çalışmanın kapsamına tek tanrılı dinler dâhil edilmiştir. Yoksa çok tanrılı dinler ile ahlak dinlerinin terörizmden bağışık olduğu okuyucunun aklına gelmemelidir. Örneğin Japonya orjinli ve amalgam yapıda olan (Budizm Hinduizm ve Hıristiyanlık karışımı) Aum Shinrikyo örgütü ile Hindistan'daki Hindu referanslı Azad Hind Sena gibi örgütler (University of Maryland [web]2015) çok tanrılı dinlere veya ahlak dinlerine referansla faaliyet gösteren örgütlerdir. Orta Çağın dikkate alınması durumunda Engizisyon Terörü ön plana çıkar.