Kentin tarihsel topografyasına odaklanan bir mikro tarih çalışması niteliğindeki Uzun Öyküler: Melling ve Dunn'ın Panoramalarında İstanbul sergisinin küratörlünü Ekrem Işın danışmanlığını M.Baha Tanman üstlendi. Panoramalar görsel kent öyküleridir. Uzayıp giden görüntülere imparatorların sultanların gölgeleri düşer; göğe yükselen iktidar sembollerini gündelik hayatın kültürel dokusu mimari kurgu ve doğa kuşatır. Panoramaların amacı gözün bu ilk bakışta algıladığı uygarlık dekoru önünde bir baş kahraman olarak tarih sahnesine çıkan kent imgesine tanıklık etmektir. Panoramik kent görüntüleri Rönansans döneminde ortaya çıktılar. Ortaçağ'da yeni yaşam alanları olarak beliren kentler keşfedilen kültürel coğrafyanın sınırları genişledikçe eski haritacılık tekniklerini de dönüşüme uğratırlar. Panaromik haritalar 15. yüzyıldan itibaren Rönesans insanının bu kentlere bakışını yansıtır. Bu bakış açısında kent ve onu inşa eden siyasi otorite birbiriyle bütünleşmiştir. 'Papanın kenti" 'Halifenin kenti" ve " Sultan'ın kenti" kavramları panoramik gravürün sağladığı yeni görsel olanaklarla insanların zihnine farklı uygarlık tasarımlarını yerleştirirler. Sergiyi oluşturan Antoine-Ignace Melling ve Montagu B. Dunn İstanbul Panoromaları kentin modernleşme tarihine ışık tutan çarpıcı belgelerdir. Melling Aydınlanma Çağı'nın ideallerine bağlılığını 18. yüzyıl sonu İstanbulu'nun panoramik tarihsel topografyasındaki gerçekçi yaklaşımıyla kanıtlar. Dunn ise Kırım Savaşı ( 1853- 1856 ) sırasında geldiği İstanbul'u Tazminat sonrası yeni çehresiyle yansıtır. Her iki panorama da modernizm sürecindeki İstanbul'un değişen kent imgesini gözler önüne seren bilimsel birer tanıktır.
Long Stories: İstanbul in the Panoramas of Melling and Dunn opened a visual window to the city of emperors and sultans a micro-level study of history that focused on the historical topography of the city. The exhibition was curated by Ekrem Işın with M. Baha Tanman acting as project consultant. Panoramas constitute the visual narratives of a city. Emperors and sultans cast their shadows in the images stretching before our eyes; the symbols of power piercing the sky are surrounded by the cultural texture of daily life as well as the city's architectural composition and nature. The raison detre of a panorama is to bear witness to the urban image that appears as a protagonist on the stage of history set against the civilizational decor that the eye perceives at first sight. Long Stories: İstanbul in the Panoramas of Melling and Dunn was not only a visual feast but also a historical survey which compelled viewers to reconsider the identity of a city that left its mark on the art of panoramic engraving.