Ahmet Soysal incelemesinden sonra Budizm'in kaynaklarına götürüyor okuyucu. Budizm'in kaynaklarından ve en büyük ustalarından olan Orta'nın Sistemi'nin kurucusu Nagarjuna'yı ele alıyor. Nagarjuna'nın Düşüncesi Orta'nın İncelemesi'nin ilk çevirisini sunarken çeviriyi bu zengin felsefi kaynağı odağına oturtan eleştirel bir yorum izliyor. Çalışma Nagaruna'yı insanlık tarihinin bilgi-inanç bağlamına yerleştiriyor ve onun eşsiz inanç ve felsefe ufkunu önümüze seriyor.
NAGARJUNA GÜNÜMÜZ İNANÇ VE SİYASETİNİN ÇELİŞKİLERİNE IŞIK TUTAN EŞSİZ BİR METİN
"Buddha'dan sonra Küçük Taşıt'ın öğretileri yayılırken Büyük Taşıt'ın (Mahayana'nın) öğretileri aynı yayılmayı göstermeyip onların pratiği ve incelemesi bozulmaya yüz tutmuştu. Bu durumda iki kurucu usta ortaya çıktı: Nagarjuna ve Asanga. Nagarjuna (1.-2. yüzyıllara doğru) Orta'nın Sistemi'ni (madhyamaka) kurdu.
Burada Türkçe'de çevirisi ilk kez sunulan Orta'nın İncelemesi Nagarjuna'nın temel teorik yapıtıdır. Bu eşsiz yapıtın etkisi yüzyıllar boyu Çin'de olsun Japonya'da ve Hint-Tibet düşünce çevresinde olsun hiç azalmamıştır.
Orta'nın İncelemesi her büyük yapıt gibi kendi bilgi-inanç-tarih bağlamıyla sınırlanan bir yapıt olmayıp evrensel bir değer bir anlam taşımakta.
Nagarjuna'nın Düşüncesi başlıklı çalışma yazarın metninin öncesinde onun kurduğu Orta'nın Sistemi'ne kapsamlı bir giriş oluşturma amacında."