Günlük hayatımızı yoğun ve yaygın biçimde işgal eden imgeler ile bu imgeler bütünlüğünü oluşturan fotoğrafların başdöndürücü bir hızla gelişen bilgisayar olanaklarıyla buluşması deyim yerindeyse denetimsiz bir "görüntü imparatorluğu"nun oluşmasına zemin hazırlamıştır. Ortaya çıkış hedefi "gerçeği resmetmek" olan fotoğraf kendi tarihsel sürecinde gerçeğe dokunarak zamanı anlaşılır bir olgu haline getirmekle kalmamış ışığın büyülü dilini tarihin görsel kayıtlarını ve aynı zamanda yaygın bir anı denizi yaratarak insanların bireysel gerçekliğine de ayna tutmuştur.
Her fotoğrafın fotoğrafçının iktidarını tesis ettiğini unutmamak gerekir. Fotoğrafın fotoğrafçının gerçekle olan yakınlığı seçimi ve kararlaştırmasının görsel bir karşılığı olduğunu da... Hiçbir amacı bulunmasa da özü itibarıyla fotoğrafçı daima bize bir öykü anlatır. Görünenlerden tasarımlar yapar gerekli gördüklerini seçip ayıklar ve fikirleriyle buluşan bir sonucu ortaya koyar.
Fotoğraf Altyazıları çağdaş fotoğrafın gerçeği dönüştüren değiştiren ve daha önemlisi gerçeği yok sayan fotoğrafçının görüntü denizinde hayal tasarımlarına ne oranda kapı araladığını konu edinen yazılardan oluşmuştur. Gerçeklik peşindeki fotoğrafçının yerini imge yaratma derdine düşen fotoğrafçıya terkettiği günümüzde Çerkes Karadağ yazılarıyla sanat ve gerçeklik kavramı ile yeni görüntünün anlamına çağdaş bir bakış kazandırmayı temel alıyor.