5 -1 5 yas arası cocuklanmızı programlama dünyası ile tanıştırmayı amaçlayan bu kitap; bilisim sistemine giris temel programlama ve kod yazma eğitimlerinden oluşmaktadır.
Ünite 1 Bilgisayar ve Programlama. Bu ünitemizde programlamanın temellerini öğrenip Bilgisayarlar nasıl calısır? Programlama ne demektir? Nasıl program gelistirilir? gibi soruların cevabını hep birlikte öğreneceğiz.
Ünite 2 Algoritma Nedir? Bu ünitemizde tüm programlama dillerinin temel mantığı olan Algoritma konusunu inceleyeceğiz. Algoritmayı su sekilde özetleyebiliriz. Bir program geliştirmek için o programın dilini bilmeniz gerekir. Örneğin Android gelistirmek icin Java veya Wındows geliştirmek için C# gibi bu dillerin yazılısları ve kullanıslan farklı olsa da aynı mantık üzerine kuruludurlar. Bu nedenle yeni bir dil öğrenirken algoritma bilgimiz ne kadar güclü olursa o dili öğrenmemiz bir o kadar kolaylaşır.
Ünite 3 Scratch'i Tanıyalım. Bu ünitemizde Scratch programlama dilini gelistirebilmek icin gerekli dokümanlan ve programları tanıyacağız.
Ünite 4 Scratch ile Temel Programlama. Programlama dünyası genel olarak 6 temel üzerine kuruludur. Bunlar; değişkenler. operatörler karar yapılan döngüler diziler ve fonksiyonlardır. Biz de bu ünitemizde tüm programlama dillerinde geçerli olan bu temelleri öğrenerek Scratch dilinde nasıl uygulandığını göstereceğiz.
Ünite 5 Scratch Aktiviteler. Bu ünitemizde ise artık oyunlar gelistirmeye baslayacağız. Bu oyunları gelistirirken bu ünitemize kadar öğrendiğimiz tüm bilgileri uygulayacağız.
Ünite 6 Daha Fazlası. Amacımız gerçekten programlama öğrenmek ve sürekli kendini gelistirmek isteyenlere yardımcı olmak. Bu nedenle bu ünitemizde sizlere bu kitaptan sonra kendinizi nasıl gelistirmeye devam edeceğiniz konusunda bildiğimiz yöntemleri anlatacağız.