Makam; dörtlü ve beşli ses gruplarının donanım farklılığı (değiştirici işaretler) seyir (inici-çıkıcılık) güçlü (yarım karar) asma karar (geçici kalış) ve çeşni-geçki (alterasyon ve modülasyon) gibi karakteristik özellik ve nüanslarla oluşturduğu müzik yapısı olarak tarif edilebilir. Makam kavramı geleneksel halk müziğinde "ayak" olarak adlandırılmaktadır. Geleneksel Türk Sanat Müziği olarak bilinen Türk Makam Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği; makam dizilerinin muhtelif kullanımlarından müteşekkil yapılardan meydana gelmektedir. Bu iki müzik türü gerek sanat ve estetik değerleri gerekse folkloru ifade ve yansıtması bakımından büyük önem taşımaktadırlar. Türk Makam Müziği ve Geleneksel Türk Halk Müziği; halk nezdinde sevilmiş ve sayılmış bununla birlikte bilim sanat ve eğitim çevrelerinde de her daim çeşitli araştırma ve incelemelere konu olmuşlardır.
Bu kitapta makam dizilerinden meydana gelmiş türkü ve şarkı formundaki yirmi bir eserin piyano eşliği ölçü ölçü ayrıntılı açıklamalarıyla sunulmuştur. En sevilen ve çok kullanılan dört makamdan (Uşşak Hüseyni Hicaz Kürdi) oluşan eser eşliklerinden önce yazılabilecek akorlar; her makam için ayrı ayrı olarak dereceler üzerinde gösterilmiştir. Makam dizilerinin piyanoda eşliğine yönelik bu çalışmamızın bütün müzik eğitimcileri ve müzikseverlere faydalı olmasını dileriz.