Bu katalog 20 Mart29 Nisan 2018 tarihleri arasında Dirimart Dolapdere tarafından gerçekleştirilen Bernard Frize'in Birliktesiz sergisi kapsamında yayımlanmıştır. Frize'in bu sergi için yaptığı on resmi içeren katalogda Jurriaan Benschop'un kaleme aldığı bir metin bulunuyor. 2019 yılında Paris Georges Pompidou Merkezi'nde bir retrospektifi yapılacak olan Bernard Frize tüm dünyada soyut resmin önde gelen temsilcilerindendir.
Sergi ve ona eşlik eden katalog ressamın yedi renkle yaptığı on resmi içeriyor: kırmızı sarı kahverengi pembe yeşil ve iki çeşit mavi. Hepsi bu yedi renkten oluşan bazıları aynı motifi paylaşan on resim. Bir grup resim yedi rengin yan yana yedirildiği kalın bir fırçayla yapılmıştır bu resimlerde ressamın fırçayı kendi etrafında döndürerek oluşturduğu örüntüler kaleydoskobu hatırlatır. Başka bir grup resimdeyse dört dikey üç yatay renk bandının geçişleriyle örgü benzeri bir kompozisyon örüntüsü yaratılmıştır. Bu resimleri birbirine bağlayan şey daha çok bir kompozisyon planıdır. Renk açısından bakarsak bu on resimde atmosfer parlaklık ve erişilebilirlik bakımından çok farklı sonuçlar elde edildiği söylenebilir.
Bernard Frize resimlerinde görünür olmayı seven bir ressam değil. Resmi yapanına bağlayan öznel jest Frize'in bu yaklaşımının çok uzağında gibidir. Ressam ifade imkânları konusunda epey şüphecidir. Buna rağmen burada aktif bir ressam eli görünürdür işler tarafsız veya ortada onları yapan bir insan yokmuş gibi görünmezler. Renk onun için bir paradokstur zira sanatçının ona "özel bir ilgisi yoktur" öte yandan renk işinin hayati hammaddesidir. Rengi hiyerarşisiz deneysel teknik-mekanik bir şekilde kullanan Frize eserlerine çelişkiler kanalıyla belirli bir dinamik katar. Renk kompozisyon sembol gibi unsurlardan ziyade üretim sürecine odaklanmak izleyicinin karşısına zevkli bir zorluk çıkarır onu "resimsel partisyonları" görmeye/duymaya sevk eder.