Hayal Perdesi Sinema Dergisi'nin Mayıs-Haziran 2018 tarihli 64. sayısı çıktı.
Yeni sayının kapak konusu doğumunun yüzüncü yılında bulunduğumuz Ingmar Bergman. "Sinematografi insan yüzüdür" diyen yönetmenin filmlerini çağdaş Fransız felsefeci Gilles Deleuze'ün birçok metninde ele aldığı yüze dair felsefi görüşleri üzerinden yorumladık.
Vizyon sayfalarında You Were Never Really Here Yol Kenarı Başlat: Ready Player One ve Köpek Adası yer alırken Vizyon Ötesi'nde ise Kiyarüstemi'nin son filmi 24 Kare değerlendiriliyor.
Söyleşi bölümümüzün konuğu Ercan Kesal ile oyunculuğu yazarlığı yanında yakın zamanda çektiği Fındıktan Sonra isimli belgeselini ve bu yaz yönetmeyi hazırlandığı uzun metraj film Nasipse Adayız'ı konuştuk.
Uzaktan Kumanda sayfalarında zaman yolculuğu temasına yaklaşımıyla dikkat çeken Dark dizisine dair bir yazının yanı sıra mini belgesel dizilerden derlediğimiz kısa bir rehber yer alıyor.
Belgesel Odası'nda spor ile siyasetin sınırlarında dolaşan İkarus ele alınıyor. Açık Alan'da ise Marvel'ın anti-kahramanı Deadpool'un yanı sıra Rampage: Büyük Yıkım'la gündeme gelen dev canavar filmleri inceleniyor.
Akademi'de Okan Ormanlı ile Türk sinemasındaki baba-oğul ilişkisine dair temsilleri Kısaca'da yönetmen Soner Sert ile son kısa filmi Hastabakıcı'yı konuştuk.
Sinefil'de Arap westerni Theeb Eskimeyen Filmler'de aykırı ressamın portresi Modigliani var.
Kitaplık bölümünde ise Ayşe Koncavar'ın çalışması Türk Siyasal Sineması'na yer verdik.