TEOLOJİK DÖRTLÜ Hikmet Temel Akarsu'nun kendi yazmış olduğu NİHİLİST: REDDEDİLENLERİN RİSALELERİ adlı felsefî romanındaki tez kaygı ve kuramlardan yola çıkarak kaleme aldığı dört tragedyadan oluşan bir eserdir: TARİHÇİLER VANDALLAR RUHBANLAR MÜRİDLER...
Vahiyler aldığını ve "Reddedilenlerin Mesihi" olduğunu iddia eden bir "seçilmiş"in(?!) başarısız seyr-ü serüvenini temel insanlık durumları ve sorunsalları ile anlatan tragedyalar aynı zamanda uygarlığımızın tarihsel izleklerini panoramik olarak yansıtan bir tükeniş öyküsü.
İlk tragedya TARİHÇİLER'de yazar; uygarlığımız boyunca tarihin asla yazılmadığını daima kazananlar tarafından silindiğini; bu yüzden de insanlıkta bildiğimiz her şeyin yanlış ve çarpıtılmış olabileceği tezini savunuyor.
İkinci tragedya VANDALLAR'da "İnsan neden öldürür?" sualinin yanıtını arıyor yazar. Eser varoluşumuzun en yüce duygusu olan saf aşkın bile Vandalların dehşeti altında nasıl enterne edildiğini yürek paralayan bir tragedya ile anlatıyor.
Üçüncü tragedya RUHBANLAR; Reddedilenlerin Mesihi Refuseum'un sistem tarafından ehlileştirilmesini anlatıyor.
Dördüncü tragedya MÜRİDLER ise yalvaçların hazin iç dünyalarını kimselerin bilmediği zayıflıklarını kederli ve çaresiz yalnızlıklarını ve safiyane sevdalarının bile bizzat kendileri tarafından nasıl tarumar ve berhava edildiğini anlatan dehşet verici bir öz yıkım tragedyası.
Yazar Hikmet Temel Akarsu'nun "İnsanlığa bırakacağım en önemli miras." olarak adlandırdığı TEOLOJİK DÖRTLÜ felsefi metinlerin derinliklerinde büyük aysberglerin görünmeyen taraflarını arayanların derinlik sarhoşluğuna erişeceği son derecede etkileyici; ruhta silinmez izler bırakan bir eser.