Sicistânî'ye göre nefsin bedenden farklı bir cevher olduğunu söylemekte bir beis yoktur. Bu nedenle nefs ve bedenden doğan birliktelik ortadan kalktığında beden yok olurken nefs yok olmamaktadır. Nefs ve beden tek bir şekil ve tek bir suret üzere irtibat hâlinde değildir. Diğer bir ifade ile onlar birbirlerine karşı farklılıklarını koruyarak birlikteliklerini devam ettirir. Bu anlamda bedenin varlığı nefse bağlı iken nefsin varlığı bedene bağlı değildir. Çünkü Sicistânî'ye göre bir insan mal mülk ve elbise sahibi olduğu gibi bir nefs sahibi değildir. Buna bağlı olarak mecazi bir kullanım müstesna "İnsan nefs sahibidir." denilemez. Sicistânî "İnsan nefs sahibidir." sözünden "O nefs ile insandır." manasının anlaşılması gerektiğini ifade etmektedir. Çünkü ona göre gerçekte insan nefse değil nefs insana sahip olup onu kullanmakta ve tamamlamaktadır.