Sevgili Volodya
Son beş senedir yönetiminde olduğum GIK (Devlet Sinematografi Enstitüsü) yönetmenler fakültesinde kullanılan film prodüksiyonunda sanatsal sorunlara yaklaşım yöntemlerinin şimdilerde kameraman fakültesinin de açılmış olması nedeniyle genişlemesinden mutluluk duydum. Kitabının bana adanmasını gönülden kabul ediyorum.
Sanat sorunları olarak ele alınan kameramanlık işindeki belli sorunları açıklığa kavuşturmadaki ilk adımları atma çabanı takdir ediyorum. Bu şekilde "October" ve "The General Line" yapımlarımda ikinci kameraman olarak çalışmalarından elde ettiğin müthiş deneyim ve ayrıca son iki senede birinci kameraman olarak kendi başarılarından parlak bir şekilde faydalanıyorsun.
Kitabının kıymetini ve kameramanlık işini sanatçılık olarak gören herkesin gösterdiği ilgiyi gün yüzüne çıkartan şey ortaya koyduğumuz ve dünyada bir ilk olan Film Üniversitemizde yeşertmeye çalıştığımız ciddi ve bilimsel yaklaşımlarla birlikte bu deneyimdir. Kendisine tutamacı (eski kamera teknolojisi) çeviren adama bu şekilde hitap etmek ona en adil en doğru ve
en kullanışlı şekilde bakmanın da tek yoludur. Bu tutum kitabına karakterini vermiş ve tipik burjuva konsepti olan sanata bireysel yaklaşımla kuvvetli bir şekilde çelişen bizim tipik Sovyet yaratım yöntemlerimizden olan sanatsal kolektivizmin ya da "takım işi" ilkesinin bir sonucu olarak ortaya çıkmıştır. Sovyet sinemamız tarihinde en parlak başarıları yaratıcı işbirliğinin bu
ilkesine borçluyuz.
Kitabın çok büyük başarılar elde etmesini temenni ederim.
Sergei Eisenstein