Bu kitap üniversite ve özel akademilerin tiyatro bölümlerindeki öğrenci ve öğretim elemanları oyuncular yönetmenler tiyatro eleştirmenleri tiyatroseverler Fransız Dili ve Edebiyatı öğrencileri kısaca tiyatro ile doğrudan ya da dolaylı olarak ilgilenen herkese yönelik olarak hazırlanmışıtr.
Bu çalışmada yazarın ''saçmanın tiyatrosu'' terimiyle açıkladığı absurd tiyatronun yapısı özellikleri anlatılmakta ve geleneksel tiyatro ile karşılaştırması yapılmaktadır. Daha sonra Eugéne Ionesco'nun tiyatroya bakışı açıklanmakta ve Kel Şarkıcı ve Ders oyunları ''saçmanın tiyatrosu'' kavramı çerçevesinde incelenmektedir.
Ayrıca aralarında küçük anlam farklılıkları da olsa absurd modern saçma uyumsuz (uyumsuzluk) aykırı tiyatro olarak adlandırılan türde yazılmış olan Ders ve Kel Şarkıcı metinlerindeki göndergelerin yaşadığımız dünyadaki yansımaları da gösterilmektedir.