Stefanos Yerasimos bu belgeyle ilgili olarak üç noktaya temel açıklama getirir. Ona göre Osmanlılar da "Kızıl Elma"yı sultânın ordularının zapt edeceği bir Hristiyan şehri olarak gösteren bir efsâne mevcuttur. Çıkış tarihi 15. yüzyıl sonlarına kadar giden efsane Bâb-ı âlî'nin stratejik ve askerî koşulları doğrultusunda çeşitli şehirlere uyarlanmıştır. İlk başta Macaristan'da ya da Cermen İmparatorluğu'ndaki şehirler söz konusuyken sonraları "elma" ile daha genel olarak Roma kastedilir olmuştur. Ancak bu öngörü bir ara zannedildiği gibi yerel ve özellikle Bizans kaynaklı söylencelerden türemiş değildir. Değiştirilerek tekrarlanan anlatı 16. yüzyılda Sihirbaz Kralların kalıntılarının Milano'dan Cologne'a (Köln) taşınması sırasında batıda oluşturulan geleneklere dayanmaktadır. Burada eskatolojik mitlerin Akdeniz'in bir yakasından öbürüne durmadan gelip gidişine ek bir kanıt vardır. Dahası Türk belgelerinde "Kızıl Elma" her zaman Osmanlıların genişlemesini ve sultanların fetihlerini simgeleyen olumlu bir bağlamda zikredilir.