1956 yılında yayımlanan Modern Şiirin Yapısı Avrupa şiir sanatı araştırmalarında önemli bir yere sahiptir. Friedrich ilk olarak Baudelaire Rimbaud ve Mallarmé üzerinde durmakta ve "hâkim hayal gücü" "duyarsızlaşma" "çirkinin estetiği" gibi 1850-1950 arasındaki Avrupa Modernizminin şiir yapısını ele almaktadır. Bununla birlikte Guillén García Lorca T. S. Eliot R. Alberti Ungaretti veya Montale gibi şairleri modernitenin büyük hareketi olarak nitelendirmektedir. Ancak kitabın sonsözünü kaleme alan Jürgen v. Stackelberg Friedrich'in "modern şiir sanatı" ve "modernite" kriterlerini ve klâsiklerini eleştirmekte ve ele almadığı "modern" şiirin diğer şairlerini de kapsayacak şekilde incelemenin genişletilmesi gerektiğini söylemektedir. Modern şiirin belirtilerini ele alan Hugo Friedrich çalışmasında kendi eleştirel bilincini entelektüel imgelemini ve analitik dil gücünü yapılan her türlü stil incelemesi ve yorumlanması için örnek teşkil edecek şekilde kullanmaktadır. Friedrich'in dikkati içerik kadar şiirin şekli ve yapısına da odaklanmaktadır. Modern Şiirin Yapısı büyük bir başarıya imza atmıştır (Kitap 15'in üzerinde baskı yapmış ve çok sayıda dile çevrilmiştir). Modern şiirin başlangıç noktalarını teorisini doğasını açımlayan bu kaynak kitap Mustafa Özdemir'in titiz çevirisiyle Türkçede.