EDEBİYAT VE FİKİR DERGİSİ MUHİT 15 TEMMUZ VE GENÇ ŞAİRLER DOSYAYISLA RAFLARDAKİ YERİNİ ALDI
Şair ve yazar İbrahim Tenekeci yönetiminde ocak ayında yayın hayatına başlayan Muhit her kuşaktan pek çok kıymetli ismin eserleriyle katkı sunduğu Temmuz sayısıyla yürüyüşüne devam ediyor. Geçtiğimiz ay Cahit Zarifoğlu dosyasıyla büyük ilgi gören dergi bu ay 'İstiklal ve İstikbal' başlığıyla 15 Temmuz Destanı ve genç şairleri sayfalarına taşıyor.
15 Temmuz Milli Direniş Destanı
Okuyucuyu Sibel Eraslan'ın "15 Temmuz Millî Direniş Destanı" yazısı karşılıyor: "Kendini Allah'a vermek olarak tarif edilen 'şehadet' bizim millet olma hikâyemizin başlangıcında durur" diyor Eraslan. Onu Mustafa Akar'ın "15 Temmuz'un Neden Edebiyata İhtiyacı Yok?" başlıklı yazısı izliyor: "Tanıdığım bildiğim duyduğum şair hikâyeci roman yazarı arkadaşlarım da 15 Temmuz günü ya sokağa çıktı ya da ülkesinin cumhurbaşkanının yanında duran mesajlar attı. En siyasetten uzak durmaya çabalayanı bile gördüğü zulüm ve zulme karşı direniş karşısında konuştu elbette. Sessiz kalamadı." Mustafa Akar'ı kısa ancak derin yazısıyla Ömer Lekesiz mana dolu çizgisiyle usta çizer Hasan Aycın takip ediyor.
Genç Şairler Dosyası
İlk sayısından itibaren her kuşaktan kıymetli birçok isme ev sahipliği yapan Muhit tecrübeli kalemler ile edebî serüveninin henüz başında olan genç isimleri aynı çatı altında buluşturmayı başarıyor. Yine bu ay menfur teşebbüsün dördüncü yıl dönümünde Genç Şairler Dosyası ile istiklal ve istikbalimizin teminatı vatansever gençleri öne çıkarıyor.
Dosya İbrahim Tenekeci'nin "Dönüp Bakınca" başlıklı yazısıyla açılıyor. Tecrübelerinden hareketle yol gösterici ipuçları veriyor Tenekeci: "Edebiyat ve kötülük kimi zaman beraber ilerler. Bu maalesef böyledir. Kıskançlık olur haset eden çıkar vesaire. Bunlara maruz kaldıkça kaleme ve kelama daha sıkı sarılmalıyız. İyi bir şiir kadar tesirli cevap yoktur." Harun Yakarer "Türk Şiirinde Yeni Kuşak" başlığını taşıyan yazısında şiirleriyle dosyaya katkı sunan genç şairler ve şiirleri üzerine kapsamlı bir değerlendirme yapıyor. Yusuf Emre Şen "İki Şair Tek Mana: Kuşlarla Yolculuk" başlıklı yazısıyla Zülal Sema ve Ervanur Erdoğan'ın birer şiirini karşılaştırıyor. Genç Şairler Dosyası'nı oluşturan şairler ise şu şekilde: Beyzanur TurcihanBüsra YavuzZülal SemaErvanur ErdoğanAyşegül BaytutHacer AkbulutBahadır SancakEmre DemirYunus KaradağMehmet Ali YafezMehmet Fatih ÖzMuhammed Said ÇimenÖmer Faruk Topçu ve Yunus Emre Güneş.
Şiir Öykü Deneme
Ahmet MuratMehmet NarlıMurat GüzelMustafa AkarArif AyAhmet Edip BaşaranFazıl BaşÂdem YazıcıMustafa Ruhi ŞirinEyyüp AkyüzNurullah GençLevent Dalar ve Suavi Kemal Yazgıç bu ayın şairleri. Ali K. Metin ise şiiriyle derginin arka kapağını süsleyen isim oluyor: "Esmer adamlar esmer kadınlar esmer çocuklar işte biz."
Temmuz sayısının öykü sayfaları da oldukça zengin. "Ölen Baş Çürüyen Vicdandan Yeğdir" isimli öyküsüyle Ayşegül Genç "Uslanmış Gönlün" öyküsüyle Hatice Ebrar Akbulut "Mezarlar Kar Altında" öyküsüyle Emine Batar bu ayın öykücüleri.
Kemal Sayar ve Zübeyde Çakır beraber kaleme aldıkları yazıda "Sanat Neye Yarar?" sorusuna cevap arıyorlar. Erol Göka kalp üzerine yazmaya devam ediyor: "Selim bir kalb içerdiği nur nedeniyle kandil gibi ışıldar. Böyle bir kalbin sahibi ferasetlidir tüm varlığı müşahede edebilir." Leylâ İpekçi "Ağyâr Değil Yar Kültürü" diyor. Dursun Çiçek "Modern insan geçmişi tarih yapmak yerine kurguladığı tarihi geçmiş yapar ve sadece bugünü ve geleceği değil geçmişi de yeniden oluşturur" diyor "Tarihin Görüntüleşmesi ve Maket Mekânlar" başlıklı yazısında.
Mustafa MuharremZeynep Kot TanYunus Emre Tozal Kâzım ÖzkardaşKâmil YeşilHüsrev HatemiGökhan GökçekHasan Mert KayaMuhammed BerdibekAbdullah KasayZeki BuldukArif AyÖmer Yalçınova ve Muhammed Ali Caymaz yazılarıyla Muhit'in yedinci sayısına omuz veren diğer isimler.