Mehmet Şerif Fırat Dersim bölgesindeki Alevi aşiretlerin etnik ve kültürel olarak Türklükle ilişkilerini tarihi olaylar ile kültürel bulgulara dayandırmıştır. O'na göre Alevilerin inanç sistemi büyük oranda eski Türklerin Şamanî inançlarına dayanmaktaydı. Evlenme boşanma toy şölenleri ölü gömme gelenekleri nevruz hıdrellez bayramları dağ taş ağaç gibi tabiat unsurlarının kutsal kabul edilmesi gibi kültürel unsurlar ile yaşam tarzları arasında büyük oranda benzerlik bulunmaktaydı. Yukarıda zikredilen kültürel ortaklıklar ve tarihsel ilişkiler temelinde; Kormanci ve Zazaca konuştukları halde dini ritüellerde; Türkçe gülbenk ve dualar okumaları Alevi aşiretlerin Türk olduklarını ve değişmesi oldukça zor alan dini ritüellerde Türklüklerini muhafaza ettiklerini göstermekteydi.
Türk Tarih Kurumu'nun kitabı basmaması üzerine Mehmet Şerif Fırat kendi imkanlarıyla Turhan Selçuk vasıtasıyla kitabın basımını yaptırır. Kitap çok kısa sürede tükenir ve yankı bulur. Kitabın Doğu illerindeki yankısı daha şok edicidir. Kürt adı verilen bir milletin olmadığını iddia ettiği yetmiyormuş gibi; bölgedeki Alevileri Kürtlerin arkasına takmaya çalışan çevrelerin suratına bir tokat gibi inmiş ve Aleviler ile Kürtler arasında hiçbir etnik ve kültürel ilişkinin bulunmadığını; aksine Alevilerin öz be öz Türk olduklarını yazmıştır.