Çağının en büy ük tanıklarından ve Türk öyküsünün ustalarından olan Kenan Hulusi Koray genç yaşta hayatını kaybeder. Buna rağmen yaşarken değeri az da olsa bilinmiş bir hikâyecidir. Henüz edebiyat fakültesinde öğrenciyken Ser vetif ünun'da yazılar yazar. Yedi Meşalecilerin hikâye tür ünde eser veren tek yazarı olarak tanınır ve yazdığı korku hikâyeleri onu diğer öykücülerden ayırır. Ustalık eserlerini veremeden hayata veda etmesine karşın kısacık ömr üne sığdırdığı hikâyeler unutulmayı değil kesinlikle hatırlanmayı hak eder. Eserlerinin bir kısmı vefatından sonra arkadaşları tarafından neşredilir. Kenan Hulusi Koray; 1920'de İstanbul'a gelen Beyaz Ruslardan Dörthan - lar köy ünde yaşayan Kulaksız'a Madam Gribaşof 'tan Ömer Sey fettin'e André Gide'den Sait Faik'e kadar uzanan dahası çöllere ve masal diyarla - rına değin genişleyen hikâyeleriyle oldukça büyük ve güçlü bir öykü evre - nine sahiptir. Sosyal eleştirileri keskin bir gözlem ve muhakeme gücü her hikâyesinde varlığını hissettirir. Anlattığı insanlar; tüm varlıkları dilleri ve renkleriyle dünyamızda yaşıyor gibidir. Bir Hudut Oyunu'nda yer alan hikâyelerle yaşadığımız coğraf yanın değişen ve değişmeyen yanlarına dair bir kıyasa bile gidilebilir. Kenan Hulusi Koray; tabiatın ve aşkın insanla ilişkisini Anadolu'nun bir köy ünde kur ulan fabrika ile sanayileşmeyi Rus mültecilerinin "yaşam mücadelesini" neredeyse esrarengiz bir özgünlükle tahkiye eder. Handan Acar Yıldız'ın sunuş ve seçkisiyle hazırlanan Bir Hudut Oyunu aynı zamanda "Öykünün Ustaları" dizisinin de ilk kitabıdır.