"Ihlamur Ağacı'nı benzeri aile dramlarından farklı kılan yüzey gerçeğinin altında yatan iç uyumsuzluğu ve bu uyumsuzluğun neden olduğu gerilimi büyük olaylara başvurmadan aktarabilmiş olmasıdır."
- Sevda Şener-
"Vüs'at O. Bener taşlama ve yergiyi söz ve hareket güldürüsüne ilişkin tekniklerle yoğurarak çağdaş Türkiye ortamının iç kapayıcı görünümünü ince bir 'alay'a yönelen soyut darbelerle çizer.
(...) yazarın 'dil' nesnesini ilk kez görüyormuşcasına algılayarak yapıtını 'dili daha bir dil kılma' yolunda yoğurma ustalığı İpin Ucu'na üstünde titizlikle durulması gereken bir sanat ürünü niteliği kazandırmaktadır."
- Ayşegül Yüksel-