Sanat tarihçisi ve akademisyen Elif Dastarlı'nın yazdığı Yan Kapıdan Girenler: Modern Türk Resminin Analizi Türkiye'nin modernleşme sürecini sanat yoluyla izliyor ve "Modern Türk sanatı nedir?" sorusunu cevaplamaya çalışıyor. Evdeki ve sokaktaki hayatın kadının yaşamının ve özgürlüğünün sanatçının bir kimlik olarak ispatının sanayinin gelişiminin mimarinin hatta sporun modernleşme sürecinde katettiği yolu Türk resim sanatının penceresinden sosyolojik bir perspektifle ele alıyor. Modernleşmenin Batılılaşma ile özdeş tutulmasına dair bakışın eksik-fazla yönlerine değinerek resim sanatı üzerinden kapsamlı bir okuma yapıyor.
Yan Kapıdan Girenler: Modern Türk Resminin Analizi doğru yöntemle doğru bilgiyi vermeye ve disiplinin elverdiği ölçüde mesafeyi koruyarak eseri yorumlamaya çalışırken hem akademik alana bağlı kalıyor hem de herkesin Türk sanatı tarihinin belirli bir dönemini rahatlıkla okuyabilmesini amaçlıyor. Rafaello'yu Monet'yi van Gogh'u tanırken Halil Paşa'yı Müfide Kadri'yi Ali Avni Çelebi'yi tanımamanın artık Türkiye'deki okuryazar herkesin aşması gereken bir sorun olduğunu iddia ediyor.