Fransız filozof Gilles Deleuze yirminci yüzyılın en yenilikçi düşünürlerinden biridir. Cinema 1: The Movement-Image (1983) ve Cinema 2: The Time-Image (1985) adlı iki ciltlik eseri yayınlandığı tarihten itibaren film ve felsefe alanındaki çalışmaları derinden etkilemiştir. Film medya ve kültür konularına odaklanan araştırmacılar Deleuze'ün düşüncesinin en etkin nasıl kullanılabileceği üzerine kafa yormayı sürdürmektedir.
D. N. Rodowick editörlüğündeki bu kitap Deleuze'ün sinema yazıları hakkında kaleme alınan eleştirel makalelerden oluşuyor. Yazarlar Deleuze'ün film teorilerinin süregelen önemini ve bunların çağdaş görsel kültür incelemelerini hangi şekillerde etkilediğini sistematik bir biçimde ortaya koyuyor ve bu alan araştırmaları için yeni yönergeler sunuyor. Deleuze'ün film teorisinin önemi ve kullanışlılığına dair bir başucu kaynağı.
Katkıda bulunanlar:
Raymond Bellour Ronald Bogue Giuliana Bruno Ian Buchanan James Chandler Tom Conley Amy Herzog András Bálint Kovács Patricia MacCormack Timothy Murray Dorothea Olkowski John Rajchman D. N. Rodowick Marie-Claire Ropars-Wuilleumier Garrett Stewart Damian Sutton Melinda Szaloky.