Kenan Özsever'in "Geleneksel Japon Tiyatrosu'ndan Batıya Açılan Bir Kapı: Yoshi Oida Oyunculuk Yöntemi" çalışması Oyunculuk Eğitimi alanında bu kapıyı aralamaya çalışan oyuncularımız ve oyunculuk eğitmenlerimiz için bir kılavuz niteliğinde.
Yoshi Oida yöntemini Batı'nın salt akılcı çalışmaları sonrasında yaşadığı bir tükenmede Doğu'ya Afrika'ya Uzak Doğu'ya yönelme ve buradaki mimetik geleneği araştırma çabaları sırasında girdiği etkileşimlerin bir sonucu olarak görmek gerekir. Batı Tiyatrosu bu dışa açılma ve "öteki"ni anlama kavrama çabası sırasında kendini de "öteki'nin dünyasına açar. Oida yöntemi bu etkileşim sırasında doğudan batıya yönelen bir sentez arayışıdır. Oida yöntemi erken füzyon çağının getirdiği ilginç bireşimlerden biridir. Geleneksel'in "Hüner" ve "Ustalık"ını Batı'nın aklı ve yöntemi ile bir araya getirme çabasıdır. Oyuncularımızın ve oyunculuk eğitmenlerimizin kılavuz kitaplarından biri olacağına inanıyorum.
Semih ÇELENK
Yoshi Oida'nın yöntemi arayışın ve deneyselliğin kutsandığı bir çağda kendisini yetiştirme peşine düşen oyuncunun uğraklarından biri. Bu kitap kaynaklarından örneklerine Oida yöntemini açıklamanın yanında bir oyuncunun kendisini kendi kültürünün özünden yeniden yaratmasının da öyküsünü anlatıyor.
Özlem BELKIS
Yoshi Oida ve oyunculuk yönteminin henüz bilinirliğinin az olduğunu söylemek yanlış olmaz. Oysa karşımızda duran bizim coğrafyamızdaki gibi Doğu ve Batının kesiştiği kültürlere esin kaynağı olabilecek sentez bir yöntem. Kenan Özsever'in Geleneksel Japon Tiyatrosu'ndan Batıya Açılan Bir Kapı Yoshi Oida Oyunculuk Yöntemi adlı çalışmasını sadece bu düşünüldüğünde dahi çok kıymetli buluyorum. Ayrıca Geleneksel Japon Tiyatrosu üzerine Türkiye'de yapılmış ilk detaylı çalışma olması da bu kitabı değerli kılan bir diğer özelliktir.
Son yıllarda oyunculuk üzerine yaptıkları akademik çalışmalarını daha geniş kitlelere ulaştırmayı başaran yeni kuşak akademisyenlere bir yenisinin eklenmiş olması tiyatro ve oyunculuk sanatının gelişimine dair sevindiricidir.
Sibel ERDENK