İmâm-ı Âzam Ebû Hanîfe dinin hem inanç hem de ahkâm alanında kendinden sonrakilere öncülük etmiş bir isimdir. Öğrencileri İmam Ebû Yusûf ve İmam Muhammed kanalıyla bize ulaşan fıkhî mirası onun ahkam alanında üstünlüğünü gösterirken i'tikâdî eserleri de inanç konularında öncü kişiliğini gözler önüne sermektedir. Ebû Hanîfe Hanefîlik ismiyle bilinen fıkhî mezhebin kurucu ismi olduğu gibi daha sonra İmam Ebû Mansûr el-Mâtürîdî tarafından sistematik hale getirilen ve Mâtürîdiyye ismiyle anılan kelâmî/i'tikâdî mezhebin de kurucusudur. İmam Mâtürîdî bir mezhep kurucusu değil de Ebû Hanîfe'nin kelâmî/i'tikâdî görüşlerini sistematize edip temellendiren ve muhalif mezheplere karşı bu görüşleri savunan bir alim olarak karşımıza çıkmaktadır. İmam Mâtürîdî'nin Hanefîlik'e kelâmî/i'tikâdî alanda yaptığı bu katkı sebebiyle zamanla Hanefîlik'in kelâmî/i'tikâdî tarafı Mâtürîdiyye ismiyle anılır hale gelmiştir.
Elinizdeki bu eser Mâtürîdiyye'nin ortaya çıktığı Mâverâünnehir bölgesinde yaşamış Ebü'l-Muîn en-Nesefi'nin Bahrü'l-Kelâm isimli eserinin inceleme tercüme ve tahkikini içeren bir eserdir. Bu eserde İslâm'ın inanç ilkeleri Hanefî-Mâtürîdî düşüncenin bakış açısıyla ele alınmaktadır. Kitapta akıl-nakil dengesi gözetilmiş konular Kur'ân-Sünnet ve aklî deliller ışığında belli bir insicamda işlenmektedir.Bütün bunların yanında muhalif din ve mezheplerin görüşlerine yer verilip eleştirisi yapılmıştır.