20. yüzyıl Alman şiir ve tiyatrosunun en önemli isimlerinden biri olan Bertolt Brecht epik tiyatronun diğer bir deyişle diyalektik tiyatronun kurucusudur. Eserleri uluslararası alanda da saygıyla karşılanmış pek çok ödüle layık görülmüştür. Düzen çarklarındaki çürük yanları başarıyla hicveden Brecht onlarca oyununun yanı sıra kuramsal yazıları ve yeni sahneleme yöntemleriyle çağdaş tiyatro anlayışına da yön vermiştir. Körü körüne eğlendirmekten ziyade seyircide bir bilinç yaratmayı önceleyen Brecht'in epik tiyatrosunda oyuncuların role dışarıdan yaklaşması seyirciden kopmadan farkındalığını belli etmesi seyircinin katarsis yaşamasına engel olması beklenir. Brecht'in kavramlaştırdığı bu yabancılaştırma efekti seyircinin oyunla duygudaşlık kurmasını engelleyip akılcı eleştirel bakışını korumayı amaçlar. Brecht insanı koşulların bir ürünü olarak gören diyalektik görüşü benimsemiş ve insanın bu koşulları değiştirebileceğine inanmıştır:
Mesele yalnızca dünyayı yorumlamak değil ayrıca onu değiştirmektir; amacım bu ilkeyi tiyatroya uygulamaktı.