Türk Edebiyatı'nda Halk Masalları derleyicisi olarak Eflatun Cem Güney ile Naki Tezel öne çıkan adlardır. "Türk Edebiyatı'nı inceledikçe ben halkımızın masallarında ve hikâyelerinde fıkralarında 'baskıya karşı direnme eğilimi gördüm... Masalın mizah hikâyelerinden daha çok düşündürdüğünü anladım' diyor Aziz Nesin. Çoğu ülkelerin yazını (edebiyatı) masaldan doğmuştur. Başta Eski Yunan'ı düşünün: İsa'dan önceki Beşinci Yüzyıl Atina'sının büyük tragedya yazarları Homeros'un masallarından aldıkları parçaları işlemişler; Vergilius Latinler için bir masal uydurmak zorunu duymuş o koca Enéid'i yazmış; sonraki Avrupalı uluslar da folklor ürünlerini efsanelerini değerlendirmişler. Sözgelişi Hamlet Kral Lear Faust... orta malı masallardan çıkarılmış başyapıtlardır." -Seyit. K. Karaalioğlu Türk Edebiyatı Tarihi -1 İnlılâp ve Aka Kitabevleri. Olağanüstü olayların yaşanması özellikle çocuklarda düş gücünü geliştirir. Bu yönden masallar çocuklar için çok önemlidir. Keloğlan masallarında tartışmasız karşımıza yoksul bir delikanlı olarak çıkar. Bütün güçlüklere devlet gücüyle silah gücüyle kaba güçle değil aklıyla karşı durur. Yılmaz. Boyun eğmez. Haksızlıkların üstüne yürür. Yazıya dökülen Keloğlan masalları Türk sinemasında tiyatrosunda da kendisine geniş yer buldu. 1961 yılında Türk Ticaret Bankası kurduğu çocuk tiyatrosuna Keloğlan Çocuk Tiyatrosu adını verdi.