İnsanoğlu fıtratı üzere yaratıcısı ile iletişime geçmeyi onunla yakınlaşmayı ve bir olmayı arzular. Yaratıcıya doğru olan bu yolculukta ise belirli araçlara ihtiyaç duymaktadır. Yeryüzündeki bütün dinlerde görülen ibadet ve ritüeller bu ihtiyaçtan ortaya çıkmıştır.
Kadîm tasavvuf ve mûsikî geleneğimizin bir parçası günümüzde henüz yeni yeni bilinen ve tekke mûsikîmizin önemli formlarından olan besteli evrâd-ı şerîf okuma geleneğinin ele alındığı bu çalışmada İstanbul ve Rumeli Rifâî dergâhlarından günümüze ulaşmış olan evrâd-ı şerif icrâlarının notasyonu ve müzikal analizinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Böylece evrâd okuma geleneğinin kadîm kültürümüzdeki yeri sunulmuş kaybolup gitme tehlikesine karşı bu mirasın kayıt altına alınması sağlanmıştır