Muhaddis âlimler hadis rivayetlerinin sıhhatinin tespitinde isnad merkezli bir sistemi benimserken ne ölçüde hadisin metnini dikkate almışlardır?
Şayet erken dönem hadis âlimleri riveyetlerin metnini de dikkate almışlarsa buna dair örnekler sunmak mümkün müdür?
Eğer hadis tespit sisteminde metin tenkidi işlevsel bir değere sahip (olmalı) ise bunun herkes tarafından benimsenebilecek bir kurallar manzumesi bulunmakta mıdır?
Hadis ravileri hakkında verilen hükümlerle rivayet metni arasında herhangi bir sebep-sonuç ilişkisi söz konusu mudur?
Genelde tüm islami ilimler özelde ise hadis ve fıkıh ilimleri bağlamında değişik ilim dalları arasında metin tenkidinin işlevsellik değeri açısından
herhangi bir fark var mıdır? Eğer varsa bunun islam düşüncesine nasıl bir etkisinden bahsedebiliriz?
Elinizdeki bu çalışma metin tenkidi kavramı eksenindeki bu ve benzeri sorulara cevap aramayı ve farklı müelliflerce telif edilen bu sorulara dair araştırmaları bir şekilde yerli yerince kullanılabilmesini ve mahiyetinin anlaşılabilmesini sağlamayı hedeflemektedir.