Türkiye sonuncusu 1989'daki Büyük Göç olmak üzere kuruluşundan beri Balkanlar'dan "anayurda" gelmiş yüz binlerce göçmene de bu göçler üzerine yazılmış kitaplara da aşina. Ancak zorunlu göçlerin mübadelelerin aksine '90'lardan itibaren Türkiye bireysel "soydaş" göçlerine de sahne olmaya başladı. Bu yeni "soydaş"lar öncekilerden çok farklı hukuki ve sosyal koşullarla ülke değiştirdiler; toplu göçün sağladığı imkânlardan faydalanamadılar ve hemen tüm göçmenler gibi güvencesiz çalışma koşulları ve kayıt dışı ekonominin yarattığı sömürüye maruz kaldılar.Onların dirayetini artıran bir ayrıcalıkları vardı: Başka ülkelerden gelen değişik etnik kökenlere sahip göçmenlerin aksine Türk hukuk sisteminin onlara Türklük üstünden tanıdığı bir hakka vatandaşlık alma umuduna sahip olmaları. Bu günlük hayat içinde tekrar tekrar kanıtlamaları gereken Türk ve Müslüman kimliklerini öne çıkardıkları pratikte diğer göçmenlerin çektiği birçok sıkıntıyı paylaştıkları ama yine de kendilerini onlardan farklı -hatta üstün- gördükleri bir süreç yarattı.Ayşe Parla Kırılgan Umut'ta tam da bu süreci mercek altına alıyor. Doğu Bloku'nun çöküşünden sonra ekonomik sebeplerle Türkiye'ye göç etmeyi seçen Bulgaristanlı göçmenlerin deneyimlerini yansıtan Parla onların makbullük hiyerarşisi içindeki yerine bakıyor ve devletin bu hiyerarşiyi var eden kriterlerine dikkatimizi çekiyor. Umudun ve güvencesizliğin ontolojisine eğilirken göçmenlerin kendi sesine sözüne yer veren Kırılgan Umut hem farklı göçmenlik kategorileri hem de aidiyet hissi üstüne düşünmek için yeni bir zemin incelikli bir bakış açısı sunuyor.