Genel olarak görsel dilin fotografik etkisi; özellikle bilişim ve iletişim dilinin zenginleştiği günümüzde oldukça önem kazanır oldu... Hangi 'iş' fotograf; kim ne zaman fotografçı oluyor ve kim ne zaman 'an'ı fotograf kılıyor? Hangi etmenlerin bir araya gelmesi fotografı yaratıyor? Bunu belirleyen teorik yapı ve düşüncenin deklanşöre basmadan önce ve sonra kamusal bilince akan yolda yaşadığı süreçler...Hepsi bu yüzyıl fotografçısının ilgilendiği temel sorunlar oldu.. 2000 yılında fotoğrafı nasıl tanımlayacağız? şeklindeki bir ankete şöyle cevap vermiş Joel-Peter Witkin: Barışa ya da savaşa bakmaksızın şimdi ve herhangi bir gelecekte harika fotoğraflar daima çıkacaktır. Biz hepimiz manevi ve politik varlıklarız...Hepimiz birer sosyal eylemci haline gelmeden asla barış sağlanamayacak yalnızca anlaşmazlık toplumsal ve ruhsal sağlıksızlık olacaktır...
Laleper Aytek
1960'da İstanbul'da doğdu. 1985'de Boğaziçi Üniversitesi İ.İ.B.F. Ekonomi Bölümü'nü bitirdi. 1986'da Sosyal Ekonomi master'ı yapmak üzere Oslo Üniversitesi'ne gitti. İlk fotoğraf sergisini 1987'de Türkiye'den 4 fotoğrafçının da katılımıyla Oslo'da ilk kişisel sergisini ise 1993'de Almanya'da açtı. 1987'den bu yana 11 kişisel sergi açtı 14 karma sergiye katıldı. 1991'de kendi stüdyosunu kurarak profesyonel tanıtım ve reklam fotoğrafçılığı yapmaya başladı. 1991-98 yılları arasında Tarih Vakfı ve İletişim Yayınları gibi kurumlarda fotoğraf editörlüğü yaptı.1991'den bu yana PTFD üyesidir. Geniş Açı dergisinin "piramit" ve www.fotograf.net sitesinin "kırmızı" köşelerinde fotoğraf yazıları yayınlanmaktadır. 2002 yılında İstanbul'dan ayrılarak Bodrum'a yerleşti.