Sibirya Şamanlarıyla pagan Kelt tanrılarının büyücü Merlin'le
Anadolulu veli Geyikli Baba'nın ortak noktası olan Pagan
dünyadan Hıristiyan ve Müslüman dünyaya kutsallığından ve
gizeminden hiçbir şey kaybetmeyen geyik Orta Asya
bozkırlarından Atlas Okyanusu'nun ötesine kadar belki de
hayvanlar âleminin en sembol yüklü üyesidir. Her yıl
boynuzlarını yeniden yapan bu ehlileştirilemez hayvan bir ruh
rehberi iki dünya arasında bir aracıdır.
"Geniş bir alana yayılan geyik tarih öncesi
dönemlerden bu yana zamanın ilerleyişine eşlik
eder. Antik Hint-Avrupa mitolojilerini işgal
etmeden önce paleolitik Avrupa'nın mağara
duvarlarını doldurur; Sibirya Şaman ibadetlerinin
merkezinde yer alır Doğu Hıristiyanlığının
ikonalarını süsler ve aynı zamanda Japonya'da
Miyazaki'nin çağdaş animasyon sinemasına
ilham olur."
Yazarlarının belirttiği üzere bu kitabın amacı "[...] geçiş
kavramı çerçevesinde anlam taşıyan ve geyiği Hıristiyanlaşmış
Avrupalılar ile Orta Asya'nın kademeli olarak İslamı
benimsemiş Zerdüşt Şaman veya Nasturi inançlarına mensup
Türkçe konuşan toplumları gibi birbirinden farklı halkların
hayal gücünün büyük besleyicisi kılan bu şaşırtıcı kültürel
melezliğe has birkaç özelliğe ışık tutmaktır."