Bir heykeltıraş tek başına heykelini tamamlayabilir. Bu resim sanatı için de müzik için de edebiyat için de böyledir; ancak sinemadır ki içinde barındırdığı tüm disiplinlerin vücut bulacağı bir ekip çalışmasına gereksinim duyar. Bazı filmlerde neden müzik ön plandadır ve yönetmen için vazgeçilmezdir. Bazı filmlerde müzik neden hiç yoktur. Bazı filmlerde plan sekans yoğun bir şekilde kullanılırken neden bazı filmlerde kısa planlar ve hızlı bir kurgu tercih eder yönetmenler. Bazı filmler pastoral bir ambiyans içerirken neden bazı filmler hep iç mekanlarda geçer. Bu soruların yanıtları yönetmen sinemasında aranmalıdır. Astruc'un camera-stylo kavramını kullanmasıyla başlayıp auteur kuramın şekillenmesiyle gelişen süreç Türk sinemasında da karşılık bulmuştur. Türk Sineması'nın paltosu Ömer Lütfü Akad toplumsal gerçekçi sinemanın öncülerinden Metin Erksan ve Yılmaz Güney ulusal sinema tartışmalarına öncülük eden Halit Refiğ farklı türlerde eserler veren Atıf Yılmaz yönetmen sineması kapsamında bölümler halinde ele alınmıştır.