Antik Yunan tiyatrosu ve oyunculuk yöntemine dair bildiklerimizin doğruluğundan ne kadar emin olabiliriz? Ritüelden dramatiğe evrilen süreçte oyunculuk nasıl bir dönüşüm geçirir? Günümüze kalan Antik Yunan tiyatro metinlerinin yazıldığı dönemde seyirci nasıl bir performans izler? Bu performanslarda hangisi daha önemlidir: Yazar mı hikâyeyi anlatan mı? Koro mu oyuncu mu? Dil mi beden mi?
Antik Yunan tiyatrosunda oyuncu ve bedeni üzerine konuşulabilecekler son yıllara kadar oldukça azken yeni araştırmalar ışığında bir adım daha ilerlemek mümkündür. Bu çalışmanın amacı ise sınırlı yazılı kaynaklardan dönemin bilinen dans ve ritüel figürlerinden vazo ve çömlek eserlerinden mimari yapılarından ve detaylı metin okumalarından yola çıkarak Antik Yunan oyunculuk yöntemi ve performansına dair edinilen fikirleri paylaşmaktır.