Hakkı izhar etmenin onemli bir unsuru da bâtılı imha
etmektir. Hatta diyebiliriz ki hakkın gerçek anlamdaki ihkakı
bâtlın bil külliye yok edilmesine bağlıdir. Bu sebeple İslâm'a girişin nişânesi olan kelime-i tevhid öncelikli olarak la ile başlamaktadır. Yani tevhidin hakkını vermek evvela diğer ilahları reddetmekten geçmektedir. Batıl görüşleri reddetmenin hak üzere sabit olmaktaki en önemli etken olduğu da bariz bir hakikattir.
Ulemamız tam da bu maksatla tarih boyu yanlış görüşlere
reddiyeler yazmışlar ve ilgili görüşlerin bâtıllığını ilmf mes-
netlere dayanarak vakur bir üslupla ispat etmişlerdir. Elinizdeki eser de zamanımızda gündeme getirilen batıl görüşlere karşı ulemamızın bu istidlallerini tekrardan ihya etmeye yönelik bir çalışmadır.