Önce kaos vardı... Ve gürültüler...
Jacques Attali bu gözlemden yola çıkarak müziğin ekonomi-politiğini inceliyor ve şu sonuca varıyor: Müzik ileriyi görür.
İlkçağlardan başlayarak toplum iktidar ve müzik arasındaki bağları ele alan Attali bu kitabında müziğin kurban ayinlerinden saraya isyanlardan uzlaşmalara iktidardan ekonomiye uzanan bütün tezahürlerini inceliyor. Gürültünün bir silah müziğinse onun biçim verilmişi evcilleştirilmişi olduğunu gösterirken dünyanın gürültülerine kulak vermenin geleceği görmemize ve düzenlememize yardımcı olacağını ileri sürüyor. Attali'ye göre gramafonun icadı gibi yenilikler insanların yerini makinelerin alacağını ve her şeyin seri olarak kopyalanacağını bildirmişti; kayıt teknolojisi ise tüketim toplumunu... Sanatçıların ve müzik yayıncılarının telif hakkı talepleri tüketim toplumunda korsanlığa zemin hazırlayacaktı...